Publikációk (84)
Szakmai közlemények
Szerkesztett kötetek
Mandel Kinga - Papp Z. Attila (2007) Cammogás. A romániai magyar középfokú oktatás minősége. Alutus, Csíkszereda.1-268pp. ISBN 978-973-0-05324-1. In. https://www.omnibus-srl.ro/files/mandel_kinga_papp_z_attila_cammogas.pdf
Mandel Kinga - Blénesi Éva - Szarka László (2005) A kultúra világa. A határon túli magyar kulturális intézményrendszer. MTA Etnikai-nemzeti Kisebbségkutató Intézet, Budapest. 1-292. ISBN 963508447-1.
Blénesi Éva - Mandel Kinga (2004) Kisebbségek és kormánypolitika Közép-Európában. Kisebbségek Kelet-Közép-Európában X. Gondolat-MTA Etnikai- Nemzeti Kisebbségkutató Intézet, Budapest. 1-402. ISBN 963-9567-57-4.
Tanulmányok, cikkek
Berecz Nikolett; Mandel Kinga Magdolna (2022)Bölcsődei és óvodai pedagógusok mentális állapota
EDUCATIO (1216-3384 1419-8827): 31 1 pp 131-139. https://akjournals.com/view/journals/2063/31/1/article-p131.xml
Mandel Kinga Magdolna; Morvai Tünde (2022) Határon túli magyar oktatási támogatások 2010 és 2022 között
EDUCATIO (1216-3384 1419-8827): 31 4 pp 672-679. https://akjournals.com/view/journals/2063/31/4/article-p672.xml
Kinga Magdolna Mandel (2021)THE REASONS OF HOMESCHOOLING IN THE SZEKLER REGION, ROMANIA
PEDACTA ( 2248-3527): 11 1 pp 113-128 Paper 9. https://padi.psiedu.ubbcluj.ro/pedacta/article_11_1_9.pdf
Kinga Magdolna MANDEL; Anargul Belgibayeva (2021)Economic and Higher Education Partnership of Hungary and Kazakhstan
PAPERS IN ARTS AND HUMANITIES ( 2784-143X): 1 2 pp 111-133. https://artshumanities.partium.ro/index.php/pah/article/view/73/16
Mandel, Kinga Magdolna (2020) Homeschooling in Secler region, Romania ACTA EDUCATIONIS GENERALIS 10:1 pp. 1-7., 7 p. https://content.sciendo.com/view/journals/atd/10/1/article-p98.xml
Togtokhmaa Zagir, Kinga M. Mandel (2020) Competences of adult learning facilitators in Europe: analyses of five European research projects. HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL (HERJ). Vol 10. Issue 2
Kairat, Gulsaule, Mandel, Kinga Magdolna (2019) INDUCTION OF UNIVERSITY TEACHERS: PERCEPTIONS, PROBLEMS AND PERSPECTIVES. PEDACTA 2019: volume 9. number 2. https://padi.psiedu.ubbcluj.ro/pedacta/article_9_2_5.pdf
AUBAKIROVA, Bakhyt; MANDEL, Kinga Magdolna; BENKEI-KOVACS, Balázs (2019) MULTILINGUAL EDUCATION IN KAZAKHSTAN AND MODEL OF MULTILINGUAL EDUCATION IN THE EUROPEAN CONTEXT. PEDACTA 2019/2: Vol 9. Nr 2. https://padi.psiedu.ubbcluj.ro/pedacta/article_9_2_3.pdf
AUBAKIROVA, Bakhy; Mandel, Kinga Magdolna; Benkei-Kovacs,
Balazs (2019) EUROPEAN EXPERIENCE OF MULTILINGUALISM AND THE DEVELOPMENT OF
MULTILINGUAL EDUCATION IN KAZAKHSTAN. HUNGARIAN EDUCATIONAL RESEARCH JOURNAL
(HERJ) Vol 7 (3) https://akjournals.com/view/journals/063/9/4/article-p689.xml
Bakhyt, Aubakirova; Mandel, Kinga Magdolna (2018) The concept of multilingualism. VESTNIK OF SH ULAIKHANOV KOKSHETAU STATE UNIVERSITY: PHILOLOGICAL PART SERIES 4 pp. 16-25., 9 p.
Kinga M. Mandel (2017): Romák oktatása Romániában. Diagnózis és stratégiák. Romology. 12 nr. Pécs. 28-51. ISSN 2064-1257
Mandel Kinga Magdolna (2016): A csíkszeredai Sapientia EMTE oktatóinak és hallgatóinak oktatási- és kutatási támogatásai. In. Educatio 25: 3. Szakkollégiumok és elitképzés. Ősz. 395-410
Mandel Kinga Magdolna (2015): Előny a hátrány? Székelyföldi képességvizsga és érettségi eredmények az elmúlt években. In. PEDACTA. Vol. 5 No. 2. 23-34. In. https://padi.psiedu.ubbcluj.ro/pedacta/article_5_2_3.pdf
Mandel Kinga (2010). Iskola a határokon? Romungró gyerekek iskoláztatása Piliscsabán. In. Educatio 19: 1. 141-154.
Mandel Kinga - Papp Z. Attila (2006) A nemzeti identitás megőrzésének, megújításának intézményrendszere. Az új magyar külkapcsolati stratégia előmunkálatai. Magyar Kisebbség. 2006/3-4. 91-115.
Mandel Kinga (2006) Modernizálódó tanfelügyelőségek? Tanfelügyelők és minőségkoncepcióik a romániai magyar oktatásban. In. REGIO, 1. 19-44.
Mandel Kinga (2004) Minőségkoncepciók az oktatásban. In. REGIO, 2, Budapest, 3-14. ISSN 0865-557X.
Mandel Kinga (2004) Változó oktatási minőségfogalom az erdélyi magyar középiskolák igazgatóinak értelmezésében. In. REGIO, 2, Budapest, 57-79.
Mandel Kinga (2004) A parlamenti naplók elemzése, mint a felsőoktatás-kutatás egy lehetséges módszere. In. Kisebbségkutatás 3, Budapest, 467-476.
Mandel Kinga (2004) A felsőoktatás akkreditációja Franciaországban. In. Magyar Tudomány 2004/1, Budapest, 81-91.
Mandel Kinga (2003) A felsőoktatás akkreditációja Franciaországban. In. Felsőoktatási akkreditáció Európában. Kutatás közben, 242, Budapest, 76- 87.
Mandel Kinga (2000) Iskolázottsági egyenlőtlenségek Székelyföldön. In. Educatio, 2, Budapest, 397-402. ISSN 1216-3384.
Könyvcikkek, fejezetek
Kinga M. Mandel - B.T.
Aubakirova (2018) The concept of multilingualism. In. Vestnik of Sh. Ulaikhanov
Kokshetau State University.
Philological part (series). Issue number № 4. |2018. ISSN
1608-22 06
Mandel Kinga Magdolna (2016) Az előkészítő osztályok
reformjának közvetlen és közvetett hatásai Székelyföldön. In. Pusztai Gabriella
- Márkus Zsuzsanna (szerk.): Szülőföldön magyarul. Iskolák és diákok a határon
túl (papír alapú) ISBN 978-615-80077-3-3 (pdf) (online) ISBN 978-615-80077-4-0.
Mandel Kinga Magdolna (2016) Oktatási előnyök vagy hátrányok? Két székelyföldi megye oktatási intézményi és beiskolázási helyzete. In. Fehérvári Anikó - Juhász Erika - Kiss Virág Ágnes - Kozma Tamás: Oktatás és fenntarthatóság. HERA évkönyv 2015. Magyar Nevelés- és Oktatáskutatók Egyesülete, Budapest, 2016. 352-357. In. https://hera.org.hu/wp-content/uploads/2016/05/HERA_Evkonyvek_III.pdf
Mandel Kinga Magdolna (2015) A kisebbségi oktatási rendszer és annak finanszírozása. In. Székelyföld fejlesztésének és fenntarthatósági tényezőinek vizsgálata. Nemzetstratégiai kutatóintézet. 214-234.
Mandel Kinga Magdolna (2013) Old and new challenges of Hungarian Education in Romania. In.Csaba K. Zoltáni (ed.) Transylvania Today: Diversity at Risk. Osiris. 253-267 pp. ISBN 9789632762364. In. https://www.academia.edu/16029870/Old_and_new_challenges_of_Hungarian_Education_in_Romania
Mandel Kinga (2007) Schooling for Tomorrow - A jövő iskolája (a magyar projektről). In. A JÖVŐ ISKOLÁJA OECD PROJEKT. A jövőről való gondolkodás a gyakorlatban. Oktatási és Kutatási Minisztérium.In. www.nefmi.gov.hu/download.php?docID=1085. 101-123.
Mandel Kinga - Papp Z. Attila (2005) Elitizmus versus partnerközpontúság. Minőségfelfogások a romániai magyar közoktatásban. In. Bodó Barna (ed.) Romániai Magyar Évkönyv 2004-2005. Kolozsvár- Temesvár, 423-444.
Mandel Kinga (2004) A román felsőoktatás-politika és az EU csatlakozás. In. Tér és Terep, MTA Kisebbségkutató Intézet, Budapest, 211-218. ISBN 963-05-8057-8.
Tanulmány konferenciakötetben
Mandel Kinga Magdolna (2022)
Causes and Consequences of Homeschooling in Szeklerland
In:
Gál Katalin ; Pásztor Rita ; Székedi Levente (szerk.)
A társadalomtudományok harminc éve a Partiumban
Konferencia helye, ideje: Nagyvárad, Románia 2021.03.26. (Partiumi Keresztény Egyetem)
Cluj-Napoca: Presa Universitară Clujeană, pp 37-50. https://www.editura.ubbcluj.ro/bd/ebooks/pdf/3485.pdf#page=38
Berecz Nikolett; Mandel Kinga Magdolna (2022)
Iskola előtti pedagógusok mentálhigiénés támogatásának lehetőségei és korlátai
In:
Fodorné Tóth Krisztina ; Németh Balázs (szerk.)
LLL 4.0 – Hogyan alakítja át a digitalizáció az lll stratégiákat? : Tanulmánykötet
Pécs:
Budapesti Metropolitan Egyetem, MELLearN Egyesület, pp
8-20. https://mellearn.hu/wp-content/uploads/2023/01/MELLearN_Tanulm%C3%A1nyk%C3%B6tet_ebook_2022_feb.pdf#page=9
Mandel Kinga Magdolna (2022)
Challenges and solutions of the Szekler homeschooling community (in the age of LLL 4.0) In: Fodorné Tóth Krisztina; Németh Balázs (szerk.) LLL 4.0 – Hogyan alakítja át a digitalizáció az lll stratégiákat?: Tanulmánykötet
Pécs: Budapesti Metropolitan Egyetem, MELLearN Egyesület, pp 143-163. https://mellearn.hu/wp-content/uploads/2023/01/MELLearN_Tanulm%C3%A1nyk%C3%B6tet_ebook_2022_feb.pdf
Mandel Kinga Magdolna (2017)
Az előkészítő osztályok reformjának közvetlen és közvetett hatásai Székelyföldön
In:
Pusztai Gabriella ; Márkus Zsuzsanna (szerk.)
Szülőföldön magyarul : Iskolák és diákok a határon túl
Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, pp 254-264 ( Oktatáskutatás a 21. században 2559-8864 ; 2) https://real.mtak.hu/102956/
Mandel Kinga Magdolna (2017)
: Ellenállás a változással
szemben. Az előkészítők reformját "elszenvedők" válaszai egy székelyföldi
kisvárosban. In. Bordás Andrea (szerk.): Oktatás Határhelyzetben. Partiumi
Keresztény Egyetem.Nagyvárad: Partium Kiadó, pp 172-182.
ISBN: 9786068156 ISBN: 9786068156866
Mandel Kinga Magdolna (2016): EDUCATIONAL CHANGE MANAGEMENT IN A SECLER TOWN IN ROMANIA. Selye János University. International Scientific Conference Studies. Komárno, 13-14 September, 2016. ISBN 978-80-8122-186-6.
Mandel Kinga Magdolna (2016) Szülői megküzdési stratégiák. Válaszok az iskolaelőkészítők 2012-es reformjára egy székelyföldi kisvárosban. In. Berghauer - Olasz - Greba - Hutterer - Pallay (szerk). Innovatív módszerek a pedagógiai-pszichológiai gyakorlatban Ukrajna európai integrációjának tükrében. II. Rákóczy Ferenc Főiskola, Beregszász. 253-275.
Mandel Kinga Magdolna (2015) A romániai magyar pedagógusok felkészítése az iskolaelőkészítők 2012-es reformjára. In: Pusztai Gabriella- Morvai Laura: Pálya-modell. Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. 49-70. ISBN. 978-963-1234-00-8 In. https://mek.oszk.hu/14700/14765/14765.pdf
Kinga M. Mandel (2012) Causes of foreign direct investment in Romania, in: Iván Bélyácz, József Fogarasi, Katalin Szabó and Erzsébet Szász: Knowledge and Sustainable Economic Development. Partium Press: Oradea/Nagyvárad, pp. 55-84. ISBN 978-606-8156-30-9. https://www.academia.edu/16030223/Causes_of_foreign_direct_investment_in_Romania
Mandel Kinga (2009) Kárpáti romák identitásőrzési stratégiái a Pilis völgyében. In. Karmacsi Zoltán és Márku Anita (szerk.). Nyelv, identitás és anyanyelvi nevelés a XXI. Században. PoliPrint, Ungvár.101-107.
Mandel Kinga(2009): Romungró gyerekek oktatási esélyei Piliscsabán. In. István Horváth -Erika Mária Tódor (eds): Language, identity, multilingualism and education policies. ISPMN. Cluj-Napoca, Romania.
Mandel Kinga (2008) Transmiterea moştenirii lingvistice și culturale a minorităților în cazul a trei localități din microregiunea Pilis. (Kisebbségek nyelvi és kulturális átörökítésének folyamata három pilisi településen). In. Horváth István - Tódor Erika Mária (szerk.): O evaluare a politicilor de producere a bilingvismului. ISPMN, Cluj-Napoca. 103-124. ISBN 978-973-726-359-9.
Mandel Kinga (2005) Konszenzusos felsőoktatáspolitika esélye Romániában? In. Pusztai Gabriella: Régió és oktatás. Európai dimenziók. Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, Debrecen, 52-65.
Mandel Kinga (2005) A kulturális intézmények felmérése. A kutatás célja és módszerei. In. Mandel Kinga - Blénesi Éva - Szarka László: A kultúra világa. A határon túli magyar kulturális intézményrendszer. MTA Etnikai-nemzeti Kisebbségkutató Intézet, Budapest, 25-32. ISBN 963508447-1.
Mandel Kinga (2004) Az RMDSZ oktatáspolitikája 1990-2003 között. In. Blénesi Éva - Mandel Kinga Kisebbségek és kormánypolitika Közép-Európában. Kisebbségek Kelet-Közép-Európában X. Gondolat-MTA Etnikai- Nemzeti Kisebbségkutató Intézet, Budapest, 85-108.
Mandel Kinga (2003) A romániai felsőoktatás az 1994-es parlamenti viták tükrében. In. Etnopolitika, Teleki László Alapítvány, Budapest, 251-273.
Tananyag, tankönyv
Mandel Kinga Magdolna (2015) Lovastábor oktatói kézikönyv. EKTF, Eger.
Recenzió
Mandel Kinga (2005) Integráció versus szegregáció Esély az együttnevelésre. Recenzió. In. Romák Magyarországon és Kelet-Európában. Pro Minoritate. Nyár. 178-181. ISSN 1216/9927.
Mandel Kinga (2002): Pillanatkép a Székelyföld konferenciáról. REGIO. 157-162. ISSN 0865-557X.
Szakmai lektorálás
Fábri István - Kötél Emőke (szerk.) (2010) Önmeghatározási kísérletek: hagyományőrzéstől a nyelvi identitásig. Határhelyzetek III. Balassi Intézet Márton Áron Szakkollégium. Budapest. ISBN 978 - 963 - 88739 - 4 - 1.
Kötél Emőke - Szarka László (szerk.) (2009) Kultúra Oktatás Nyelv Politika. Határhelyzetek. II. Balassi Intézet Márton Áron Szakkollégium. Budapest. ISBN978 963-87866 6 1.
Kötél Emőke-Szarka László (szerk) (2008): Határhelyzetek. A magyar diákok stratégiái a 21 század kezdetén. Balassi Intézet Márton Áron Szakkollégium. Budapest. ISBN 978 - 963 - 87423 - 3 - 9.
Zárójelentés
Mandel Kinga - Csata Zsombor: Karrierutak vagy parkolópályák. Friss diplomások karrierje, migrációja, felnőttoktatási igényei a Kárpát medencében. Kutatási zárójelentés bevezető. In. https://docplayer.hu/604603-Karrierutak-vagy-parkolopalyak-friss-diplomasok-karrierje-migracioja-felnottoktatasi-igenyei-a-karpat-medenceben-kutatasi-zarojelentes.html
Kutatási zárójelentés
Mandel Kinga - Csata Zsombor: Karrierutak vagy parkolópályák. Friss diplomások karrierje, migrációja, felnőttoktatási igényei a Kárpát medencében. Kutatási zárójelentés bevezető. In. https://docplayer.hu/604603-Karrierutak-vagy-parkolopalyak-friss-diplomasok-karrierje-migracioja-felnottoktatasi-igenyei-a-karpat-medenceben-kutatasi-zarojelentes.html
Fordítások
Henk van Daele (2001) Összehasonlító pedagógia (Education comparée). Szerk: Szabó László Tamás, Ford: Mandel Kinga, Vincze Szilvia. Pallas Debrecina 3. Debrecen.
Cristina Ștefan - Elena Nedelcu - Mihai Nedelcu (1995): Polgári művetség (Educatie civică). Tankönyv a VII. osztály számára . Editura didactică și pedagogică, București. Szerk.: Gál László. Ford.: Mandel Kinga 11-30, Dobai Éva, Vitus Kinga, Szász Gyöngyvér, Gödri Irén, Fazekas Annamária, Nyáguj Kinga, Kari Zoltán, Kovács László. ISBN 973-30-3752-4.